Zwerfafvalbrigade Elst Schoon weer op pad

ELST - Het afgelopen jaar hebben vrijwilligers van Zwerfafvalbrigades vooral alleen of met z’n tweeën opgeruimd. Afgelopen zaterdag 3 juli liep Zwerfafvalbrigade Elst Schoon weer voor het eerst sinds maart 2020 met een grotere groep.

Rondom het Cool Nature Park, Brede School de Zon en Jumbo Westeraam hebben twaalf vrijwilligers volop zwerfafval geraapt. Hierin worden zij gefaciliteerd door de gemeente Overbetuwe met reflecterende hesjes, grijpers, handschoenen, vuilniszakken en een ring om de vuilniszakken in te hangen. Eén van de vrijwilligers bracht de tien (!) volle vuilniszakken naar de gemeentewerf.

De Zwerfafvalbrigade ondersteunt mensen bij het gezamenlijk schoon houden van hun eigen omgeving. De huidige groep bedraagt circa 30 leden die in wisselende samenstellingen gezamenlijk lopen. Zij pakken de frequentie van eens per drie weken een uurtje op zaterdagochtend weer op. Veel van de vrijwilligers lopen ook individueel op andere momenten.

Ook interesse om te helpen met het schoon houden van Elst? Sluit je aan bij de Afvalbrigade Elst Schoon Hiermee kun je zelf op pad op momenten dat het jou uitkomt, of je sluit je aan tijdens de gezamenlijke momenten. Lid worden of meer informatie? Mail naar afvalbrigade.elst@gmail.com.