Wethouder Dimitri Horsthuis-Tangelder bezoekt Bigband Overbetuwe. (foto: J. Zwiers) Foto: J.Zwiers

Mooi eerste optreden na corona

RANDWIJK - Zaterdag 3 juli was het dan zover: na bijna anderhalf jaar zonder optredens was het eerste openlucht optreden een feit. In hartje Randwijk had Bigband Overbetuwe haar plek ingenomen.

Er kon geluisterd worden naar een gezellig stukje muziek, er werd koffie met zelfgebakken taart verkocht en tussendoor gingen de leden op pad om nieuwe donateurs te werven, die de muziekvereniging een warm hart toedragen.

Onlangs had de Bigband Overbetuwe bij de gemeenteraad had aangekaart, dat het plotseling wegvallen van de subsidie toch wel een probleem was. Daarom waren de muzikanten uit Randwijk dan ook extra blij dat er acte de precense werd gegeven door wethouder Dimitri Horsthuis-Tangelder. De wethouder heeft onder andere cultuur en recreatie in zijn portefeuille. Ook de aanwezigheid van gemeente raadslid Frank van der Linden werd bijzonder op prijs gesteld.

Ook de aanmelding van nieuwe leerlingen is natuurlijk goed nieuws! Hiermee wordt nogmaals bewezen dat de Bigband een mooie toekomst heeft. Terugkijkend kan gesteld worden dat deze dag erg geslaagd is.