Start financieel spreekuur Elst

OVERBETUWE - Op maandag 7 juni gaat tussen 10:00 en 12:00 uur in De Wieken in Elst het eerste gratis financieel spreekuur van de gemeente Overbetuwe van start.

Inwoners uit de gemeente Overbetuwe kunnen bij het spreekuur terecht met vragen en brieven die te maken hebben met geld. Brieven van de overheid en instanties zijn voor veel mensen lastig te begrijpen. Het spreekuur helpt mensen om op de juiste manier te reageren op deze brieven. Bijvoorbeeld brieven van de Belastingdienst over de toeslagen, formulieren voor kwijtschelding gemeentelijke belastingen of BSR.

Ook kun je tijdens dit spreekuur terecht voor hulp bij het invullen van formulieren voor het aanvragen van voorzieningen, zoals de Meedoenregeling of ondersteuning door de Voedselbank. Verder kun je tips krijgen hoe je beter rond kan komen, het overzicht houdt in je financiën en wat je kunt doen bij schulden. Je wordt geholpen door het sociaal raadsliedenwerk en vrijwilligers van Forte Geldzaken. Forte Geldzaken is een dienst van Forte Welzijn.

Door de coronamaatregelen is het aanmelden voor het spreekuur verplicht. Aanmelden kan door te bellen met Patrick Visser, sociaal raadsman, 06 20293849. Dit spreekuur is een initiatief van Forte, het sociaal raadsliedenwerk van Santé Partners en Sociaal Team Overbetuwe. Forte en Santé maken deel uit van Sociaal Team Overbetuwe. Meer informatie over Forte staat op www.fortewelzijn.nl en over Santé op www.santepartners.nl.