Van lnks naar rechts: Saskia Henze, Myriam Lagemaat Meddens, Lisette Arnts en Julia Meeuwsen. (foto: Zorgcentrum Bontekoe) Foto: Zorgcentrum Bontekoe

Kinderburgemeester Julia aan de slag voor NLdoet

OVERBETUWE - In de tuin van zorgcentrum Bontekoe maakt kinderburgemeester Julia Meeuwsen op Hemelvaartsdag samen met medewerkers van zorgcentra Bonte Koe, Tertzio en Forte Welzijn plannen om tijdens NLdoet oud en jong samen te laten komen.

“Ik tover graag een lach op gezichten van ouderen”, vertelt Julia enthousiast. Daarom bracht ze haar idee om jong en oud samen te laten komen onder de aandacht bij gemeente Overbetuwe. Julia gaat vrijdag 28 mei bij Tertzio aan de slag met bloemen en op zaterdag 29 mei schildert ze bij Bontekoe samen met bewoners wijsheden op tegeltjes. “Ik vind het geweldig dat ze dit wil doen”, reageert Lisette Arnts van Tertzio. “Kinderen breken iets open bij ouderen, dat is magisch om te zien.”

Tijdens NLdoet steken veel Overbetuwenaren de handen de mouwen met de grootste vrijwilligersactie van Nederland. Natuurlijk vragen de coronamaatregelen behoorlijk wat van ieders creativiteit. Maar toch staan er ook dit jaar weer behoorlijk wat klussen gepland. Meedoen of helpen? Check www.nldoet.nl en maak er net als Julia een bijzondere dag van.

Meer weten over vrijwilligerswerk in Overbetuwe? Check: www.geldersehanden.nl/helpeninoverbetuwe. Meer informatie over Forte Welzijn is te vinden op www.fortewelzijn.nl.