Evert Meeuwissen leest de namen voor van alle slachtoffers Jan Nielen legt voor elk slachtoffer een Gerbera. (foto: screenshot van de video die hier bij gemaakt is gemaakt door Jan Nielen) Foto: screenshot van de video die hier bij gemaakt is gemaakt door Jan Nielen

Dodenherdenking in Elst

ELST - Jaarlijks organiseert de gemeente Overbetuwe samen met de Oranjevereniging Elst, de Dodenherdenking op 4 mei in Elst. In verband met de geldende coronamaatregelen vindt deze herdenking in een heel sobere vorm plaats.

De herdenking is bij de oorlogsmonumenten op het plein voor het gemeentehuis. Bij deze plechtigheid is geen publiek aanwezig. Wel is, via het YouTube-kanaal van Oranjevereniging Elst, de herdenking rechtstreeks te volgen.

Het programma is als volgt:

- Een trompettist van muziekvereniging PWA-Elst speelt voor ons het
Taptoe-signaal en de Reveille.

- Wethouder Wijnte Hol spreekt de toespraak van de burgemeester uit.

- Wethouder Hol en lid van de Oranjevereniging Evert Meeuwissen leggen de bloemen en kransen.

- Evert Meeuwissen leest de namen van alle slachtoffers die omgekomen zijn door oorlogsgeweld in Elst voor.

- Ondertussen leggen wij voor elk slachtoffer een Gerbera met een naamkaart bij de monumenten.

"Wij hopen dat de herdenking volgend jaar weer als vanouds plaatsvindt."