Dé plek om je te oriënteren op leren en werken in Zorg en Welzijn Online Ontdekdezorg-week

REGIO - Van 22 tot en met 27 maart vindt de landelijke Ontdekdezorg-week plaats, dit jaar geheel digitaal via Ontdekdezorgweek.nl. Tijdens dit online evenement kunnen potentiële zij-instromers en herintreders de mogelijkheden van werken in Zorg en Welzijn (her)ontdekken. Ze oriënteren zich via webinars, krijgen praktische informatie van zorg- of welzijnsorganisaties en opleiders. En of je nu in Nijmegen, Arnhem, Rivierenland of Foodvalley woont; je kunt meteen kennismaken met de organisaties bij hen in de buurt.

De coronacrisis heeft het afgelopen jaar meer dan ooit duidelijk gemaakt hoe ontzettend belangrijk zorg en welzijn voor de samenleving is. Voldoende en goed opgeleide medewerkers zijn daarbij onmisbaar. Voor mensen die een overstap willen maken, biedt deze sector daardoor ook kansen. Maar hoe kom je erachter of daar echt je hart ligt, welke richting bij je past en of je echt de stap wilt zetten om te veranderen van werk? En hoe pak je dat dan aan? De Ontdekdezorg-week helpt bij het beantwoorden van deze vragen.

Informatieve webinars en digitale koffiemomentjes

Iedereen die geïnteresseerd is in leren en werken in Zorg en Welzijn kan tijdens de Ontdekdezorg-week praktische informatie krijgen via bijvoorbeeld de landelijke webinars. Ook kun je rondkijken op de digitale Ontdekdezorg-markt, waar werkgevers uit de sector zich presenteren. Online bezoekers kunnen direct met zorgorganisaties contact opnemen en een afspraak inplannen. Je kunt de ervaringen van zij-instromers zelf horen, of meedoen met een online kennismakingsevenement van een werkgever in de buurt. Kortom, het is dé plek om je te oriënteren op een carrièreswitch naar Zorg en Welzijn. Ga direct naar www.ontdekdezorgweek.nl.

De Ontdekdezorg-week is een landelijk evenement dat wordt georganiseerd door de 14 regionale werkgeversorganisaties, verenigd in RegioPlus. In de regio Midden-, Zuid- en Zuidwest-Gelderland is het programma tot stand gekomen in nauwe samenwerking met een groot aantal lokale en regionale zorg- en welzijnsorganisaties, onderwijsinstellingen en werkgeversservicepunten.