Zicht op de kerk van Oosterhout vanaf de dijk. (foto: Sietinga Fotografie)
Zicht op de kerk van Oosterhout vanaf de dijk. (foto: Sietinga Fotografie) Foto: Sietinga Fotografie

Vervolg Dorpsagenda Oosterhout

OOSTERHOUT - Op 11 maart krijgen de inwoners van Oosterhout de Dorpsagenda gepresenteerd. Alle inwoners van Oosterhout zijn uitgenodigd voor de online bijeenkomst en niet alleen om te luisteren, maar vooral ook om mee te doen. Het gaat over de onderwerpen Wonen, Leefomgeving, Tergouw en Sociale samenhang en welzijn. Ook komt de laatste stand van zaken van het Dorpshart aan bod.

In de Dorpsagenda maken inwoners van Oosterhout afspraken met de gemeente Overbetuwe en andere maatschappelijke organisaties over projecten die ervoor moeten zorgen dat Oosterhout een nog fijner dorp wordt om in te wonen. De Dorpsagenda Oosterhout (Do) is van, voor en door Oosterhouters: We Do.

Coronaproof

Vanwege de coronamaatregelen was het een hele kunst om input op te halen in het dorp. Ook het samenwerken kreeg een andere vorm. Maar het is toch gelukt: de dorpsagenda is inmiddels klaar en Oosterhout heeft daarmee vastgelegd waar ze de komende tijd mee aan de slag wil. Op 11 maart van 19.45 tot 21.15 uur kun je er coronaproof bij zijn, gewoon thuis op de bank met je eigen laptop, smartphone of tablet.

Aftrap projecten vanuit studio

Dankzij sponsoring van organisaties uit het dorp en van de gemeente Overbetuwe kan er op 11 maart vanuit een heuse studio de online aftrap worden gegeven. De opgehaalde wensen en ideeën komen aan bod in de vorm van enkele interviews en korte presentaties. Daarna gaan vier werkgroepen met projecten aan de slag.

Aanmelden

Woon je in Oosterhout en ben je nieuwsgierig geworden? Meld je dan aan door een mail te sturen naar dorpsraadoosterhout@gmail.com.