Een computer geschonken door Leergeld helpt kinderen in armoede.
Een computer geschonken door Leergeld helpt kinderen in armoede. Foto: nvt

Regel het met Leergeld

OVERBETUWE - Laag salaris en schoolgaande kinderen? Regel het met Leergeld. In Nederland groeit één op de twaalf kinderen op in armoede. Deze kinderen kunnen dan niet meedoen aan activiteiten die voor hun leeftijdsgenoten normaal zijn. Soms hebben ze geen fiets of kunnen niet mee sporten bij een sportclub. Hiermee kan Stichting Leergeld helpen. Maar vooral in deze coronaperiode is voor kinderen een laptop om op school te werken heel belangrijk. We hebben hier al veel kinderen mee geholpen. Want: nu meedoen is straks meetellen!

Hoe werkt Leergeld? Aanvragen kan via onze website. Een medewerker van Stichting Leergeld neemt daarna contact met u op om samen te bespreken wat wij voor u kunnen betekenen. Dit gesprek kan zowel telefonisch als via een huisbezoek plaatsvinden.

Kunt u gebruik maken van de gemeentelijke meedoenregeling of u wilt zwemlessen voor uw kind, dan dient u een aanvraag in bij de gemeente.

Leergeld werkt samen met andere stichtingen, zoals Stichting Kinderhulp, het Jeugdfonds Sport en Cultuur en Stichting de Jarige Job. De medewerker van Leergeld helpt u om de aanvraag op de juiste plaats te doen. Wilt u meer weten van Stichting Leergeld of iets aanvragen, kijk dan op onze website: www.leergeld.nl/oostbetuwe. Als u vragen heeft, neem dan contact op door te mailen naar: info@leergeldoostbetuwe.nl.