Burgemeester Patricia Hoytink-Roubos van Overbetuwe ontvangt Sinterklaas in Elst. (foto: Joop Roelofs) Foto: Joop Roelofs

Sinterklaas in Elst op bezoek bij de burgemeester

ELST - Geweldig nieuws voor alle kinderen. Sinterklaas is al in Elst geweest. Hij kon niet wachten om naar ons mooie dorp te komen. Het plein voor het gemeentehuis was wel leeg. Dat kan niet anders vanwege alle coronaregels. Sinterklaas is dus niet in het openbaar verschenen. Hij was heel erg blij dat hij op het gemeentehuis door burgemeester Patricia Hoytink-Roubos kon worden ontvangen.

In het Sinterklaasjournaal op televisie hebben we al kunnen zien dat alle burgemeesters Sinterklaas een brief hebben geschreven. Dat heeft burgemeester Patricia Hoytink-Roubos ook gedaan. Ze heeft gemeld dat Sinterklaas zeer welkom is in Overbetuwe. Vandaar dat Sinterklaas in het gemeentehuis is geweest.

Want we weten allemaal dat het best een rare tijd is. Door het coronavirus ziet de wereld er toch wat anders uit. Een vrolijke sinterklaasintocht zit er helaas niet in. En daar had de sint zich juist zo op verheugd. Hij weet hoe enthousiast de kinderen in Elst altijd zijn. Daar geniet hij steeds weer van. Maar dit jaar dus even niet. Jammer, maar we moeten aan onze gezondheid denken.

Vanwege corona geeft de burgemeester dit jaar alle brieven en tekeningen aan Sinterklaas door. Die brieven en tekeningen kunnen jullie in de speciale rode brievenbus doen. Die staat voor de deur van Babs Store in de Dorpsstraat. De burgemeester heeft gezegd dat het verstandig is om naam, adres en mobiel telefoonnummer op brief of tekening te vermelden. Dan weet Sinterklaas ook van wie de post afkomstig is.