MenM Verbonden doet mee aan Overbetuwe Doet

BETUWE - Meedoen aan de actie MenM Verbonden in de parochie H. Maria Magdalena (Lingewaard en Overbetuwe) kan op vele manieren. U kent de actie intussen wel. De werkgroep Vrij-Fridus van de katholieke geloofsgemeenschap in Elst is enthousiast bezig om met tal van parochiebrede initiatieven geld om op te halen voor de aanschaf van permanente professionele uitzendapparatuur.

Zo wordt het mogelijk om via de livestream vieringen vanuit de Sint-Werenfriduskerk in Elst te volgen. Dat wordt op grote schaal gedaan. Zeker nu er vanwege de coronarichtlijnen minder mensen de vieringen in de kerk mogen bijwonen.

De actie loopt als een trein. Maar we zijn er nog niet. Daarom doet de werkgroep Vrij-Fridus met de actie MenM Verbonden mee aan Overbetuwe Doet. Dat is een actie van de gemeente Overbetuwe die daarmee bewonersinitiatieven ondersteunt. De inwoners van de gemeente ontvangen vanaf deze week een cheque die ze aan een van de goede doelen kunnen besteden. Ze kunnen de cheque van achter de eigen computer activeren. Hoe gemakkelijk wil je het hebben.

De werkgroep Vrij-Fridus hoopt dat veel mensen van deze gelegenheid gebruik maken en de cheque aan MenM Verbonden doneren. De vrijwilligers zijn u er dankbaar voor. De werkgroep Vrij-Fridus streeft ernaar 15.000 euro op te halen. Dat gebeurt via allerlei acties. Zo kunnen mensen geld overmaken via een QR-code. En u kunt meedoen aan de Honderdveldactie. Daarover is op de website meer te lezen.

Er staan op alle plaatsen in de parochie collectebussen. De stand van het ingezamelde geld wordt aangegeven via een thermometer.