Jubileum Stichting Kloppend Hart voor Lingewaard en Overbetuwe

BETUWE - Op 19 oktober was het vijftien jaar geleden dat ’Stichting Kloppend Hart voor Lingewaard’ is opgericht. In 2011 ging de stichting de A325 over en werd ‘en Overbetuwe’ toegevoegd aan de naam.

De geformuleerde doelstellingen, de gemeenten hartveilig maken door zo veel mogelijk vrijwilligers op te leiden en opgeleid te houden en zo veel mogelijk AED’s te (laten) plaatsen, leken heel simpel. Resultaat ca 250 AED’s en duizenden opgeleide vrijwilligers. Met zijn allen hebben we dit kunnen bereiken. Daarom wil het bestuur iedereen bedanken die een steentje heeft bijgedragen, zoals de ehbo-verenigingen met haar instructeurs, cursisten die de jaarlijkse bijscholing volgen, burgerhulpverleners en alle vrijwilligers rondom de stichting. Zeker ook de (sport)verenigingen, buurtverenigingen, de gemeenten Lingewaard en Overbetuwe, (wijk)platforms, sponsoren en bedrijven, die geld bij elkaar verzameld hebben om AED’s te kunnen aanschaffen. Helaas laten de huidige omstandigheden het niet toe om het jubileum met u te vieren.Tot slot spreekt het bestuur de wens uit dat we allemaal ook de komende jaren mogen leven in een veilige omgeving. Dit doordat AED’s die vervangen moeten worden ook daadwerkelijk vervangen worden én dat vrijwilligers ook de jaarlijkse bijscholingen blijven volgen.

De in de afgelopen jaren fors toegenomen overlevingskans, laat zien hoe belangrijk het snelle handelen van een burger en de snelle inzet van een AED is. Wij maken samen echt het verschil. Mogen er nog vele mooie jaren volgen!