De ultieme maaltijd in voorbereiding. (foto: Tomwieden via Pixabay)

Lid van Schrijfkring Elst genomineerd voor de Baarnse Literatuurprijs

ELST - Op 21 februari kregen de leden van de Schrijfkring Elst de volgende schrijfopdracht uitgereikt: schrijf een kort verhaal met als thema ‘Alle tijd van de wereld’. Deze opdracht was afgeleid van de schrijfwedstrijd om de Baarnse Literatuurprijs.

Na het voorlezen werden een aantal deelnemers gestimuleerd om hun verhaal in te sturen voor de wedstrijd. De inzendingen zijn ondertussen beoordeeld door een vijfkoppige professionele jury.
Op 2 juli kreeg iedere deelnemer een reactie van de jury. Van de 168 deelnemers zijn er op dit moment 12 beloond met een nominatie. Eén van ‘onze’ Forte Fit deelnemers (Jan Zwier) hoort ook bij de groep gelukkigen met zijn verhaal ‘De ultieme maaltijd’.

De jury heeft in het geheim al bepaald welke drie verhalen in aanmerking komen voor de drie prijzen. Daarnaast is het aan het publiek om te bepalen welk verhaal de begerenswaardige publieksprijs gaat winnen. Op zaterdag 5 september worden in de trouwzaal van het gemeentehuis in Baarn de juryrapporten van de winnaars voorgelezen en de oorkondes en prijzen uitgereikt door burgemeester M. Röell.

Op de website van de Baarnse Literatuurprijs (www.baarnseliteratuurprijs.nl) zijn alle genomineerde verhalen te lezen. Op de site van de Baarnsche Courant (www.baarnschecourant.nl) kan daarnaast tussen 18 juli en 2 augustus door het publiek gestemd worden.

Doet u ook mee? Wellicht dat we dan ‘onze’ Elster deelnemer op deze manier aan de overwinning kunnen helpen. En zou dat voor hem, Forte Fit en de gemeente Overbetuwe niet een geweldige eer zijn? Mee doen dus!