Vrijwilligers aan het werk. (foto: Dini Huijbers)
Vrijwilligers aan het werk. (foto: Dini Huijbers) Foto: Dini Huijbers

Jeu de boulesveld in Slijk-Ewijk als nieuw

SLIJK-EWIJK - Het jeu de boulesveld in Slijk-Ewijk, dat ligt op het prachtige speelveld aan het einde van de Paulstraat is weer als nieuw.

Het veld wordt elke woensdagmorgen gebruikt door een groep dames, die met veel plezier jeu de boules spelen. Zij waren blij dat het na de moeilijke corona-maatregelen weer mocht. Het veld was echter heel slecht en de grote keien kwamen erdoor, dus spelen werd moeilijk.

Sjoerd van Manen van gemeente Overbetuwe heeft heel erg zijn best gedaan om te zorgen dat het veld weer in orde kwam. Sjoerd zou zorgen dat het grit er kwam en de dames zouden zelf het grit verspreiden. De dames zijn bijna allen boven de 65 jaar, dus dat zou wel wat werk betekenen, ondanks dat Sjoerd ervoor had gezorgd dat het grit op een paar plaatsen al verspreid was gestort.

Spontaan werd er door Henk Broekhuizen en Leo Smid aangeboden om dit werk voor de jeu de boulesdames in orde te maken. Het ging geweldig. Henk bracht een kraantje mee en kon zo alle grit over de baan verspreiden en Leo harkte alles netjes. Daarna ging Henk er nog met de trilmachine over en heeft Leo het bovenste laagje met de hark wat ruwer gemaakt.

De dames zijn Sjoerd en gemeente Overbetuwe dankbaar voor het grit en Henk en Leo voor de geweldige hulp. Er is door de dames al met veel plezier gebruik gemaakt van het jeu de boulesveld, dat er weer als nieuw uitziet.