Van links naar rechts: Daan, Naomi en Mila tweede van Nederland. (foto: Anita Peters)

HPC-talent bij Skills Talents

ZETTEN - HPC-leerlingen Naomi Teunissen, Mila Krijnen en Daan Barends van het vmbo zijn tweede van Nederland geworden voor het vak Dienstverlening en Producten in de finale van Skills Talents in Leeuwarden! Daarnaast hebben ze als provincieteam de eerste prijs in de wacht gesleept! Een mooi resultaat voor de eerste deelname van de school aan deze wedstrijd.

Skills Talents zijn teamvakwedstrijden voor het vmbo. Derde- en vierdejaars vmbo-leerlingen krijgen door de wedstrijden een podium om hun talenten te ontwikkelen en te laten zien. Skills Talents bestaat uit een voorronde, een provinciaal kampioenschap en de nationale finale.

De opdracht D&P
In vijf uur tijd moesten Naomi, Mila en Daan in de nationale finale een rondleiding organiseren over de wedstrijdvloer in het WTC Expo Leeuwarden. Hierbij moesten ze samenwerken met leerlingen van Tuinontwerp- en aanleg. De leerlingen kregen de opdracht een flyer te maken voor de oplevering van de tuin en ze moesten een kruidenrek van hout aanleveren voor in deze tuin. Tijdens de oplevering verzorgden zij tevens de hapjes.

Begeleidend docenten Eric Bakker en Anita Peters: “Het was een enorm evenement met veel talentvolle deelnemers. Wij zijn daarom super trots op onze kanjers! Het was een indrukwekkende, inspirerende maar vooral ook gezellige wedstrijd.”