Crimineel leuke middag: Vrouw & Veiligheid

ELST - Op Internationale Vrouwendag (zondag 8 maart) vindt er een bijzonder evenement plaats in Elst, georganiseerd door Vrouwen met Lef Overbetuwe en Theater De KiK.

Drie vrouwen die dagelijks intensief beroepsmatig met het thema Vrouw & Veiligheid bezig zijn zullen een theatercollege geven, onder wie burgemeester Patricia Hoytink-Roubos. Veiligheid van burgers en bestuurders krijgt veel aandacht in de landelijke pers. De burgemeester zal haar visie geven over hoe zij veiligheid in de Overbetuwe dagelijks vormgeeft.

De andere spreeksters zijn terrorisme officier van justitie Geertje van Roermund en gedragsveiligheidskundige Annemarie Timmermans. Officier van justitie Geertje van Roermund zal vertellen wat er vanuit opsporing en recht wordt gedaan aan bestrijding van terrorisme. Zij geeft leiding aan belangrijke opsporingsonderzoeken en werkt iedere dag aan het veilig maken en houden van onze leefomgeving.

Gedragsveiligheidskundige Annemarie Timmermans licht toe wat veiligheidsbeleving op persoonlijk vlak betekent en hoe je je als vrouw mentaal en fysiek zelf weerbaarder kunt maken. Zij vertelt over persoonlijke veiligheid in de werk- en privésfeer en over haar ervaringen die hebben geleid tot het boek 'Geef veiligheid wortels'.

Kleinkunsttrio Rouxlala zorgt voor de vrolijke noot bij een op zich serieus onderwerp. Ter afsluiting van deze middag wordt er onder genot van een drankje nagepraat. Ook bij Vrouwen met Lef, die met een stand in de foyer vertegenwoordigd is. Kaarten via www.theaterdekik.nl (inclusief drankje 12,50 euro) Info: www.vrouwenmetlefbetuwe.nl.