Stefan Emons (RKSV Driel) met toparbiter Kevin Blom en de onderscheidingen.

RKSV Driel ontvangt Arag Fair Play certificaat

DRIEL - Op zaterdag 18 januari heeft RKSV Driel uit handen van topscheidsrechter Kevin Blom het ARAG fair play certificaat ontvangen.

Anderhalf jaar lang is Stefan Emons, scheidsrechtercoördinator van RKSV Driel, bezig geweest om tot dit prachtige resultaat te komen. Hiervoor heeft hij veel inspanningen moeten leveren. Zo heeft hij een arbitragebeleid geschreven, is hij grondlegger geweest van een breed regionaal overleg over arbitrage en heeft hij cursussen moeten volgen.

Het overhandigen van het certificaat was een bijzondere gebeurtenis voor RKSV Driel. Na een korte opening van de voorzitter en een toespraak van Stefan Emons, die vooral vele mensen bedankten, was het moment daar om te tekenen. Behalve een certificaat kreeg RKSV Driel ook een tas met allerlei attributen voor de scheidsrechters, een vlag en een Fair Play zonebord.

Na een korte lunchpauze volgde er een presentatie van scheidsrechter Kevin Blom, die de ‘hands’ regel nader uitlegde en een mooie inkijk gaf over de werking van de VAR. Hierbij werden ook de allereerste beelden en geluidsopnames getoond. De aanwezige gasten werden op een interactieve manier betrokken bij deze presentatie, en werd er door Kevin Blom ruimschoots de tijd genomen om alle vragen te beantwoorden.

Met het ondertekenen van het Arag Fair Play certificaat is RKSV Driel de eerste vereniging in de gemeente Overbetuwe met een Fair Play zone. Een prachtige erkenning waar de vereniging trots op is!