Kandidaten voor Döppert bekend

ELST - De genomineerden voor de Döppert 2019 zijn bekend. Voor de prijs komen zangeres Elles Springs, Kees en Carisia ’t Jong van Streekwinkel De Lingegaerdt en Bauke Huisman in aanmerking. Ze hebben Elst op de kaart gezet. Dat is het belangrijkste criterium voor deze prijs van de Vereniging Elster KarnavalsOptocht (VEKO). Het publiek kiest de winnaar.

Zangeres Elles Springs uit Elst heeft met jongeren en jongvolwassenen van zorginstelling Pluryn een cd opgenomen. Het gaat om zelfgemaakte nummers in verschillende muziekgenres. Ze heeft het project begeleid. Elles is lid van Rotary Elst Overbetuwe waarvan het wensboomproject onderdeel is. Ze vindt dit project een supermooi initiatief zodat wensen van inwoners van Elst uitkomen.

Streekwinkel De Lingegaerdt werd in 2019 uitgeroepen tot de beste winkel van de gemeente Overbetuwe en de provincie Gelderland. De winkel werd bijna de beste van het land. Kees en Carisia ’t Jong runnen de streekwinkel nu ruim twee jaar. Bijzonderheid is dat het paar is. Ze hopen dat hun prestatie voor mensen met een beperking een inspiratie is.

Bauke Huisman is betrokken bij het Betuws Oorlog en Informatie Centrum en The Island 44-45 en zet zich in voor het herinneringsweekend dat Landgoed Schoonderlogt bij Elst als decor had. Hij geeft lezingen om het verhaal over de Tweede Wereldoorlog naar buiten te brengen.

De winnaar wordt zaterdag 15 februari bekendgemaakt tijdens de VEKO-avond, vanaf 20.00 uur in het Wapen van Elst. Het publiek kiest de winnaar door een stem op een van de genomineerden uit te brengen. Stemmen kan tot 14 februari via www.veko-elst.nl.