Benefietconcert Molukken in Elst

ELST - In september werden de Molukken getroffen door een hevige aardbeving. Tientallen doden en gewonden en tienduizenden dakloos. Ziekenhuizen, scholen zwaar beschadigd. Na eerdere tsunami’s durven velen niet terug naar hun huizen.

Aangezien veel gemeenten een Molukse gemeenschap kennen hebben zij besloten een donatie te doen via het Rode Kruis om de nood te lenigen. In de gemeente Overbetuwe wordt via meerdere initiatieven vanuit de bevolking geprobeerd de helpende hand te reiken Veel Molukse mensen in Nederland hebben nog een band met hun verwanten daar en hun bezorgdheid is groot.

Een van die initiatieven is een benefietconcert dat op 19 januari van 14.00 tot 17.00 uur wordt gegeven in de Grote Kerk in Elst. Er nemen vijf koren aan deel: Elster Mannenkoor, Popkoor Akkoord, Shantykoor Alle Hens, Moluks Kerkkoor Anugerah (Hatert) en de Molukse Vocal Group G.I.M. uit Elst. Alle koren staan bekend om hun kwalitatief goede performance en hun verscheidenheid garandeert voor elk wat wils.

De entree bedraagt 10 euro per persoon en 5 euro tot 12 jaar. De opbrengst komt geheel ten goede aan het doel, via het Rode Kruis worden drinkwater en riool installaties aangelegd. De bezoeker krijgt een gratis gesponsord pauzedrankje.
De gemeenteraad van Overbetuwe is gevraagd ook een steentje bij te dragen; daarover is ons nog geen beslissing bekend. Het thema is het Molukse spreekwoord 'Alé rasa Beta rasa' of: 'Wat jij voelt, voel ik ook' en daar krijg je een prachtig concert bij! De kerk is open om 13.30 uur en er wordt een grote opkomst verwacht.