Naomi en Julia op de beursvloer. (foto: Bernadette Egelmeers)
Naomi en Julia op de beursvloer. (foto: Bernadette Egelmeers) Foto: Bernadette Egelmeers

OBC-leerlingen winners of the match op beursvloer

BETUWE - Op maandagavond 25 november hield de Oost-Betuwse Uitdaging voor de vierde keer een beursvloer voor ondernemers, verenigingen en stichtingen in de gemeentes Lingewaard en Overbetuwe. Doelstelling is om elkaar -met gesloten beurs- te ondersteunen.

Vanuit OBC Huissen deden vierde jaars vmbo-leerlingen Naomi Spruijt en Julia Smith mee, samen met hun teamleider. Zij maakten, samen met projectleider Bernadette Egelmeers, matches voor het vmbo beroepsoriëntatie- en netwerkprogramma Betuwe On Stage. Op 5 maart is het Beroepenfeest, gevolgd door de Doe Dag op 26 maart.

Ontdekking
Naomi en Julia deden een ontdekking. Hun teamleider, mijnheer Melchers, bleek bij veel bezoekers van de beursvloer bekend als Theo. “Ik wist helemaal niet dat u Theo heette”, zei één van de leerlingen verbaasd.

Politiek
Eén bezoekster dacht dat het werk bij een gemeente oninteressant is voor vmbo-leerlingen. Naomi en Julia overtuigden haar dat hun klasgenoten wel belangstelling hebben voor het werken bij een gemeente en voor politiek.

Winners of the match
Julia en Naomi deden het fantastisch. In totaal gaven zich acht personen op om als beroepsbeoefenaar mee te gaan doen aan Betuwe On Stage. Deze mensen willen derdejaarsvmbo-leerlingen helpen bij hun beroepskeuze en netwerk. Heeft u ook interesse? Meer informatie en aanmelden op www.betuweonstage.nl. Betuwe On Stage is een gezamenlijk project van Citadel College, OBC Bemmel, OBC Elst, OBC Huissen en HPC Zetten. Dit jaar doen er 900 derdejaars leerlingen mee.