Bewoners aan het woord bij bijeenkomst over railterminal, augustus 2018 Valburg. (foto: Overbetuwe Overbelast) Foto: Overbetuwe Overbelast

Protestactie bezorgde bewoners tegen Railterminal

dinsdag 15 januari 2019 18:30

OVERBETUWE - De bezorgde bewoners van Overbetuwe Overbelast nodigen inwoners van de gemeente Overbetuwe uit om hun stem te laten horen voor aanvang van de belangrijke vergadering van de gemeenteraad op 15 januari. Dan staan de plannen voor een railterminal aan de Betuweroute bij Valburg op de agenda.

Het verzamelen is op dinsdagavond 15 januari tussen 18.30 en 18.45 uur op het plein aan de oostzijde van station Elst. Om mee te nemen: borden spandoeken en iets waarmee je van je kunt laten horen zoals deksels pannen, fluitjes toeters.

Vanaf 18.45 uur lopen de bewoners samen naar het Westeraam college waar de raadsvergadering gehouden wordt. Daar luisteren ze welk besluit de raad neemt en of deze wel of geen groen licht geeft aan de provincie voor de plannen voor een railterminal.

De bezorgde bewoners van Overbetuwe Overbelast vinden dat de plannen voor een railterminal van tafel moeten omdat zo tientallen miljoenen gemeenschapsgeld bespaard kunnen worden. En overlast voor omliggende dorpen en buurtschappen zoals Reeth, Eimeren, Valburg, Elst, Oosterhout en Slijk-Ewijk wordt voorkomen. Ook maken de bewoners zich zorgen over veiligheid en doorstroming van het (fiets)verkeer.

Aanmelden (niet verplicht, wel handig) of vragen? overbetuweoverbelast@gmail.com. Meer informatie staat op www.overbetuweoverbelast.nl Facebook @OverbetuweOverbelast Twitter @overbelast.