Jonge regionale talenten sluiten aan bij FC Lienden

LIENDEN - FC Lienden heeft voor komend seizoen twee jonge spelers uit Maurik aangetrokken. Met zowel de 20-jarige Nick Hak als de 19-jarige Jesse van Baal heeft de Betuwse tweede divisieclub principeafspraken voor twee jaar gemaakt.

Beide spelers hebben de jeugdopleiding van FC Utrecht doorlopen en willen zich met FC Lienden bewijzen op tweede divisieniveau. Ondanks de belangstelling van diverse andere clubs kiezen deze jonge Betuwse spelers voor een nieuwe sportieve uitdaging dicht bij huis.

Nick Hak stapte eind vorig seizoen over van FC Utrecht naar FC Dordrecht (Jupiler League). Bij FC Utrecht speelde de talentvolle aanvaller bij Onder 19, Onder 17 en Onder 16. Als jeugdspeler ging Nick van de locale club MEC'07 (Maurik) naar Theole (Tiel) om vervolgens de stap te maken naar de jeugdopleiding van FC Utrecht.

Jesse van Baal komt over van FC Utrecht waar hij dit seizoen in Onder 19 actief was. Op jonge leeftijd ging de talentvolle aanvaller, die door een zware enkelblessure enige tijd uit de roulatie was, van MEC'07 (Maurik) naar de jeugdopleiding van FC Utrecht.

FC Lienden verwelkomt beide gemeentegenoten en geeft graag beide spelers de gelegenheid zich verder te ontwikkelen op het hoogste amateurniveau. Eerder legde FC Lienden de nieuwkomers Nathan Bijl (usv Hercules), Loed Keizer (usv Hercules) en Nick Stienstra (RKHVV) vast voor komend seizoen.