Koningsdag programma Opheusden

09.00 uur: Aubade van de schoolkinderen voor het gemeentehuis. Toespraak burgemeester J. Kottelenberg. Prijsuitreiking fiets van de ballonnenwedstrijd. Deze prijs is beschikbaar gesteld door Dikkenberg Tweewielers. De traktaties voor de schoolkinderen worden dit jaar gesponsord door Van Leeuwen Auto's in Kesteren en Van Leeuwen Boekhandel in Opheusden.

10.00-12.00 uur: -Oranjeveiling voor het gemeentehuis met een schitterend aanbod aan artikelen, beschikbaar gesteld door de lokale middenstand Opheusden/Kesteren.

-Oranjevrijmarkt voor de kinderen voor het gemeentehuis. Bij voorkeur opgeven via info@conamoreopheusden.nl, omdat we voor de plaats van handeling graag het aantal willen weten. Maar besluit je uiteindelijk op het laatste moment toch om mee te doen, dan ben je hartelijk welkom om je kleedje met spulletjes er neer te leggen. Tijdens de veiling is het terras van Geertrude's Broodhuys geopend.

11.30 uur: Versierde fietsen of skelters: Prijsuitreiking versierde fietsen of skelters bij de veilingwagen. Alle schoolkinderen worden opgeroepen om hun fietsen of skelters te versieren en met elkaar door het dorp te rijden. De jury zal om 11.30 uur de mooist versierde fiets kiezen, maar let wel, er is voor iedere deelnemer een prijsje!

Café De Lamp en 't Veerhuis Opheusden hebben voor de middag/avond een eigen Koningsfeestje georganiseerd.

Het Oranjecomité werkt aan nieuwe ideeën voor de toekomst. Wilt u meedenken of meedoen? Stuur dan een e-mail naar: j.m_jonker@kpnmail.nl.