Paulus- en Johannesreis

ARNHEM - In de eerste eeuw noemden de volgelingen van Jezus zich mensen van de Weg. In die tijd kreeg het christendom voorzichtig vorm. Dat gebeurde met name in de gemeenten in Klein-Azië, het huidige Turkije. Paulus van Tarsus en Johannes van Patmos hebben daarbij met hun geschriften een grote rol gespeeld.

Een boeiende en goed verzorgde reis! Er zijn nog plaatsen vrij! Op onze reis gaan we zelf zien waar het verhaal van de mensen van de Weg is begonnen. We bezoeken onder andere Antakya, Tarsus en Cappadocië. In Pergamon en Efeze bewandelen we letterlijk dezelfde weg als Paulus. We gaan Pamukele en Hierapolis zien. We bezoeken Laodiceia, Filadelfia, Sardes en Thyatira, behorend tot de gemeenten van Johannes. Twee dagen Patmos waar we de grot bezoeken waar Johannes zijn visioenen optekende, maakt deze reis compleet.

De 15-daagse reis vindt plaats van 20 september tot en met 4 oktober. Aantal deelnemers: 20 tot 40 personen. Aan de reis gaan studieavonden vooraf op 15 mei en 12 juni van 19.30 – 21.30 uur in De Hoeksteen, Prinses Irenestraat 58 in Elst.

Organisatie en begeleiding: pastor Janine Kallen (06 12303956; jkallen@parochiedelevensbron.nl) en Yvonne Vos-Hegge (06 28546892; yvonne-vos@hotmail.com).