Deurdouwers bedankt

HERVELD-ANDELST - Deurdouwers bedankt voor het heerlijke carnavalsfeest in Herveld-Andelst! Het begon op vrijdagmorgen met de Sint- Willibrordusschool en Deurdouwershof (De Hoge Hof). Een dag voor jong en oud en dat is één van de kenmerken van dit mooie feest: Leeftijd doet er niet toe!

De sleuteloverdracht vond dit jaar vanwege trieste omstandigheden niet plaat op het gemeentehuis. De burgemeester kwam hem zaterdagavond hoogstpersoonlijk overhandigen in een vol Deurdouwersnest. Zaterdag en ook zondagavond hing namelijk het bordje 'Uitverkocht' op de ingang van De Hoendrik. Ook de jeugd kwam in groten getale naar het Deurdouwersnest, en ook de carnavalsmis was weer goed bezocht.

Jeugdprins Tijn van de Doellijn, prinses Sylvie en alle aanwezig kinderen hebben laten zien dat onze jeugd ook weet hoe je carnaval viert. De Fruhshopbusreis (8 bussen!) begon dit jaar in Hemmen bij pannenkoekenboerderij Aan de Linge. Via Slijk Ewijk en Valburg keerde de lange stoet samen met De Borrelnootjes weer terug naar Deurdouwerdam.
Daarna maakte iedereen zich op voor het Prijslopen. Het lijkt wel of elk jaar de deelnemers creatiever worden. Wat een mooie creaties!
De afsluiting op dinsdag was weer een gezellige middag voor jong en oud. ’s Avonds werd in stijl afgesloten met een knallende finale en slotwoorden van President Vincent Rietveld en Prins Olaf Uut de Bongerd.
“Hoe kan dit feest nou nog beter worden gevierd?” We hebben een jaar de tijd om hier over na te denken, maar op dit moment willen we iedereen bedanken die dit jaar heeft bijgedragen aan dit mooie carnavalsfeest.